Wanneer moeten jullie bellen?

Ben je ongerust? Bespreek je zorgen met je verloskundige

ongerustBespreek je zorgen over jouw gezondheid of jullie kind met ons. Ongerustheid is altijd een reden om te bellen. Als je de uitleg of informatie niet begrijpt, zeg dit dan tegen ons.

Vraag zo nodig om extra tijd in te plannen wanneer je een afspraak maakt.

Bij vaginaal bloedverlies

bloedverliesHeb je helderrood vaginaal bloedverlies in je slipje, bewaar dan je slipje of inlegkruisje en neem contact op met ons.

Bij hoofdpijn, sterretjes zien, braken, pijn in bovenbuik of bovenrug

sterretjesBen je meer dan 20 weken zwanger en heb je last van één of meer van de volgende signalen: erger wordende hoofdpijn, sterretjes zien, braken, gevoel van strakke band om hoofd of bovenbuik, pijn in de bovenbuik of tussen schouderbladen, plotseling vocht vasthouden in gezicht, handen of voeten. Neem dan contact op met ons.

Bij minder bewegingen van je kind dan anders

minder-bewegingBen je 26 of meer weken zwanger en voel je je kindje minder bewegen dan je gewend bent? Ga dan een uur liggen met je handen op je buik; voel je nog steeds minder of geen beweging, neem dan contact op met ons. Folder ‘Leven voelen in de zwangerschap

Nog geen 37 weken zwanger en buikpijn of rugpijn die komt en gaat

buikpijnBen je nog geen 37 weken zwanger en heb je buikpijn of rugpijn die met een regelmaat komt en gaat en in kracht toeneemt? Neem rust en/of eventueel een bad of douche, indien de klachten niet afnemen neem dan contact op ons.

Bij vruchtwaterverlies

vruchtwaterverliesAls de vliezen breken, dan merk je dat je opeens water verliest. Het kan een plons vocht zijn, maar je kunt ook aanhoudend kleine beetjes water verliezen. Vaak is vruchtwater helder en kleurloos. Soms heeft het een gele, groene of bruine kleur. Probeer wat vruchtwater op te vangen in een maandverbandje uit het kraampakket en bewaar het voor de verloskundige. Ben je 37 weken of verder kijk dan hier.

Van kinderwens, zwangerschap tot begeleiding na de kraamtijd, wij zijn er voor jullie!